Eerste training NIWA Suzuki

Op 11-03-2013 was het eindelijk weer zo ver, samen met mijn vader gingen wij naar Schiphol om een vliegtuig te nemen naar het warme Spanje. Daar zou ik maandag mijn eerste kilometers maken op de NIWA Suzuki.

 DSC00009 WebsiteDe eerste 2 dagen reden wij op het circuit Motorland Aragon, het was rond de 15 graden wel goed weer om lekker te trainen. De eerste sessie was natuurlijk even wennen omdat wij op een totaal andere motorfiets rijden. Maar ondanks dat het een totaal andere motorfiets was voelde het enorm vertrouwd aan en kwam ik met een smile van oor tot oor van de motor af.

Omdat het een totaal nieuwe motor was met andere banden kon ik merken dat ik anders moest rijden dan met mijn standaard motorfiets waar ik vorig jaar mee reed. De eerste dag stond daarom vooral in teken om te wennen aan de motor.

De 2e dag was het weer nog iets beter met alleen wel wat meer wind, maar dit mocht de pret niet drukken. Ik had de bedoeling om nu meer mijn tijden aan te scherpen om zo te kunnen meten waar ik zou staan. In de laatste sessie van deze dag kwam ik uit op een tijd van 2:05,4, hier was ik enorm positief over ik had enorm veer vertrouwen in de motorfiets.

Woensdag was een rustdag en zijn wij naar Valencia gereden, tijdens deze rit van ongeveer 300 km daalde te temperatuur naar ongeveer - 3 graden Celsius. Op dat moment waren wij bang dat het rijden in Valencia niets zou worden.

Maar gelukkig op donderdag was het ongeveer 20 graden Celsius, er stond wel wind maar het was prachtig weer om te rijden. Wij zaten er iedere training goed bij, na een aantal aanpassing van de Vering en een goed gesprek met Robin Duizers daalden de rondetijden snel.
De 2e dag sloten wij af met goede rondetijden ik kan dus zeggen dat ik gewend ben aan de motor. De NIWA Suzuki voelt vertrouwd aan net zoals de K-Tech vering, het rijden met de Suzuki is gemakkelijk, de rondetijd is goed, maar ik moet er nog wel aan werken om deze tijden constant te kunnen rijden. Hier gaan wij aan werken in de loop van het seizoen.